Politik är kul och sport är nödvändigt




Jag har alltid varit intresserad av politik. Dessutom är det skönt att få vara lite nördig utan att någon dömer ut en. Jag är förmodligen som de flesta män. Jag är delad i två delar. Den ena delen av mig är en rätt lugn kille som är intresserad av det samhälle vi lever vi, och åt andra sidan är jag en tickande bomb. Som då och då behöver få smälla av.

För den lugna delen av mig är politiken perfekt. Det är en stor gemenskap, man känner samhörighet och man diskuterar livet och samhället.

För den andra delen är sporten perfekt. För vare sig om man står på en fotbollsläktare eller hockeyläktare så kan man där släppa ut alla aggressioner man har inom sig. Ingen där tycker du är konstig om du rätt som det är vrålar ut "DIN DJÄVLA IDIOT". Det är snarare så att det uppmuntras. Så skulle jag varken ha politiken eller sporten skulle jag gå under.


Förresten, ni missar väl intet debatten ikväll Reinfeldt mot Sahlin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0